Ja, nu, en vecka efter att vi har kommit hem så har jag tatt mig an den stora händelsen att redigera alla bilder så att jag skulle kunna visa Er de!! Det tog tid men nu är de äntligen på plats här i bloggen. På grund av att det är jätte många bilder så har jag gjort det i collage. Jag gillar inte collage egentligen men andvänder det för en gångs skull.
 
 
Vi har verkligen haft en toppen resa. Bara lite kallt på kvällarna och blåsigt på dagarna men annars är detta en jätte fin ö.
 
Alcúdias långa (cirka 3 mil) långa strand låg bara en kilometer ifrån hotellet och därför spenderade vi mycket tid där.
 
Det låg en hamn bara tre kilometer bort där det fanns många fina resturanger och många stora båtar.
 
 
"The old Town" hade en stor fin marknad varje vecka där vi shoppade loss. Jag har köpt allt från väska och byxor till fotlänkar och en hund i rostat stål (se bild).
 
Vi hyrde bil i två dagar...
 
...besökte Mallorcas finaste strand...
 
...åkte in i fina små byar...
 
...och hade otroligt vackra vyer med dalar och berg i bilfönstret att ta kort på!
 
Vi hade otroligt fin utsikt från vår femte-våningsbalkong!
 
 
Många hade sagt och vi har läst överallt att Mallorca är en grön ö och det har vi verkligen fått sett.
 
Pappsen min fyllde år mitt i semestern och den dagen fick han bestämma vad vi skulle göra och han bestämde att vi skulle åka till en stor vattenpark. Kul hade vi ska jag säga!
 
På kvällen såg vi på ett riktigt bra ABBA-uppträdande och där blev pappa också avritade på ett roligt sätt eftersom han fyllde femtio-år.
 
Dagarna efter födelsedagen bestämde han sig för att testa nya saker i livet och lät därför fiskar äta på hans fötter som tydligen är vanligt men jag vågade inte!! ;)
 
Vi åkte något sorts turisttåg och fick se en större del av Alúdia.
 
 
Som jag skrev förut, det är en grön ö... ;)
 
 
En fantiskt bra resa helt enkelt! Detta blev ett långt inlägg men hoppas Ni uppskattar bilderna.
Hoppas Ni har en fortsatt trevlig helg!!
 
Mallorca, NikonJ1, Palma, alcúdia, aloevera, blommor, fint, foto, fotografering, kaktus, nikon, semester, vackert, vyer,

28 kommentarer

mammakero

31 May 2014 17:30

Många jättefina bilder och jag gillar både kollage i allmänhet, som ditt kollage! Alla bilder behöver inte visas stort, men en del kräver det!! Det är det som är det bästa med kollage, att det kan man fixa till snyggt.
Snygga skor, byxor och fotlänk, väskan lade jag inte märke till, fast jag kanske inte var tillräckligt uppmärksam? Vilken av de två hundarna köpte du? Den sittande eller den stående? Jättefina var de! Kul att se din pappa på bild oxå!

Svar: Pappa bestämde sig för att vi skulle köpa den sittande så nu sitter den fint i vårt vardagsrum, som ett minne för denna resa! ;)
Robyn

Aina Strand

31 May 2014 17:36

Härliga bilder :)

♫♪ sandra

31 May 2014 17:40

åh härligt!

milina.blogg.se

31 May 2014 18:00

åh så härligt det såg ut! :)

Anita

31 May 2014 18:51

Såå fint :D

Ida Gratte

31 May 2014 23:26

Va härligt det ser ut :D

sv: tack fina du! Det gick superbra :)
kram

Life of Johanna

31 May 2014 23:57

Helt underbar bilder, blir super sugen på åka utomlands, även om jag varit det idag, men tyskland känns inte så mkt utomlands

Johanna - A dream as a model ♥

31 May 2014 23:58

härliga bilder :D

The Revolt

01 Jun 2014 01:00

Det var många bilder det!:DD det måste ha tagit tid, snällt att du tog dig tiden att redigera och ladda upp alla bilderna ^^

Pauline

01 Jun 2014 09:02

så härligt!

Tea

01 Jun 2014 10:05

Såå himla fina bilder, så himla härliga! :D
SV: Nej men tack så hjärtligt finaste du!! ha nu en riktigt bra söndag, kramis! :) <3

Alexandra - Lakeyours

01 Jun 2014 11:52

Så härliga bilder!

MATILDA

01 Jun 2014 13:37

gud vad härligt =)

VERONICA - modeblogg

01 Jun 2014 13:45

Gud så underbara bilder tjejen! Sååå fina!! :) Kramkram, ha en fin söndag!

Emma Broberg

01 Jun 2014 14:45

så underbara bilder! ha en fin dag, kraam. <3

Erika

01 Jun 2014 21:44

Härliga bilder och vad roligt med Mallorca :)

MALIN

02 Jun 2014 07:47

men gud vad härligt!!!! själv åker jag till malta med min pojkvän om 11 dagar, jag längtar SÅ mycket!

Amanda [SPONTAN]

02 Jun 2014 09:46

Härliga bilder :)

Hanna Victoria Sahlqvist

02 Jun 2014 14:54

Ser ut att ha varit en himla härlig resa :D

Melina

02 Jun 2014 21:22

Åh mysigt!

linda

02 Jun 2014 22:01

va underbart

Mirjam Wallmark

03 Jun 2014 18:35

Åh vilka fina och härliga bilder! :) kram

Fammo

03 Jun 2014 18:42

Va kul att se bilderna. Fina bilder. Kram fammo.👜🙍👙

Ebba Axelsson

05 Jun 2014 15:31

Gud så härligt! Vilka fina bilder :)

Rebecka

05 Jun 2014 22:46

Åh vad härligt!

Hoppas du får en fortsatt fin vecka ♡

Kram

Ida och Amanda

06 Jun 2014 17:25

åh, vilka fina bilder!!

Emiza

07 Jun 2014 08:56

fina bilder :D

Isadora

10 Jun 2014 17:46

Vilka härliga och fina bilder! :)

Kommentera

Publiceras ej